Nissan skyline R34 GT-R
ik ga een serie van mijn favoriete auto’s doen, te beginnen met de R34 GT-R
De carrosserie van de R34 is niet de meest aerodynamische die er is, hetzelfde geval met de R35, maar hoewel dit de auto was die het laatst werd versierd met zowel de Skyline- als de GT-R-badge, is het een van de beste auto’s ooit uit Japan. Het is agressief (kijk maar naar die koplampen), het heeft die “boxy” vorm, terwijl het nog steeds vrij snel is, de vorm ervan is zo perfect dat alleen Nismo het zelf zou kunnen verbeteren en het er beter zou laten uitzien, daarom zijn er veel bodykits die het uiterlijk probeerden te verbeteren, maar het lukte niet, behalve de Top Secret’s en die was speciaal gemaakt voor de autosport. Een ander groot ding is de spoiler, hij is niet zo groot en niet zo klein, in tegenstelling tot vele spoilers, heeft deze alle afgeronde hoeken die bijdragen aan de algemene vorm van de auto. De koplampen zijn ook erg onderscheidend,
Oh, de mythische RB26, het vond zijn plaats op de GT-R badged auto’s van 1989 tot 2002.
De motor is een 2.6l Twin Turbo Inline die 276hp produceert en 260lb-ft koppel, zoals overeengekomen door de “Gentleman’s Agreement” in Japan, dat bepaalde dat het geadverteerde vermogen van een auto die van 276 pk niet kon overtreffen, maar, zoals Alex zei op de video van CT over de auto’s die loog over hun vermogen, was het in staat om meer dan 300 pk te produceren (322 pk, als je houdt van getallen). De RB26 is bekend als een van de meest instelbare motoren vanwege zijn betrouwbaarheid, zoals die van de 2jz.
Voor mij is de R34 een groots afscheid van de badges met Skyline-badge die ook het Nissan-embleem hadden, maar het is ook een geweldige demonstratie van wat Japan kan doen als het gaat om auto’s. Behalve dat het een JDM-legende is, is het de droomauto voor velen van ons.